Onderhoudsmanagement

Netwerkbedrijf richt planningsproces in

Adigis realiseerde voor meerdere netwerkbeheerders, verantwoordelijk voor aanleg en onderhoud van elektriciteits- en gasnetwerken, de optimalisatie van de bedrijfsprocessen en het ontwikkelen van medewerkers en hun leidinggevende.
Men wilde leverbetrouwbaarheid verbeteren en meer grip krijgen op de interne werkdruk. Hiervoor is een planningsproces ingericht dat met begeleiding van Adigis is geïmplementeerd. Belangrijk onderdeel van die implementatie was de ontwikkeling van het gedrag. Een planningsproces werkt alleen als er een goede samenwerking is tussen de planner en de projectmanagers. Informeren, betrokkenheid, (proces)afspraken, efficiënt overleg en transparantie werken zijn daar voorbeelden van. Er is inzicht in de beschikbare capaciteit waardoor realistische klantafspraken te maken zijn. Daarmee is een belangrijke stap gezet naar meer klanttevredenheid.

Vanderlande implementeert wereldwijd service- en onderhouds- managementsysteem

Bags that arrive more than three hours before their flight are destined for the T5 bag store, which can hold almost 4000 at any one time. Once the flight time nears the bags are put back in to the system to make their journey to the aircraft. The T5 baggaDeliver Outstanding Services

Voor Vanderlande begeleidt Adigis de implementatie van het nieuwe service- en onderhoudsmanagement-systeem. Vanderlande is wereldwijd marktleider van bagage afhandeling systemen voor luchthavens en sorteersystemen voor pakket- en postdiensten. Het bedrijf is ook een toonaangevende leverancier van magazijn automatiseringsoplossingen.

Het wereldwijd in één systeem registreren, opvolgen, afwikkelen en analyseren van alle door klanten gemelde serviceverzoeken en incidenten is voor Vanderlande voorwaarde om haar groeistrategie voor de komende jaren te kunnen realiseren.

H_M_2717_smallOp planmatige wijze hebben de diverse interne project- en werkgroepen onder leiding van Vanderlande en Adigis (projectmanagement en business consultants) toegewerkt naar de eerste fase van de implementatie. Na een gedegen analyse en ontwerpfase is Vanderlande eerst gestart met de wereldwijde implementatie van Maximo Control Desk ter consolidatie van diverse servicemanagementoplossingen en de daaraan gekoppelde systemen.

In de volgende fase wordt de huidige onderhoudsmanagementoplossing samengevoegd met de nieuwe service-oplossing naar één Maximo-omgeving.

Het samen met Vanderlande ontwerpen van service- en onderhoudsprocessen, vormgeven van de organisatie en rollen, inrichten en ontwikkelen van de verschillende applicaties en interfaces en in beweging krijgen van de benodigde gedragsaanpassingen hebben tot dusverre geleid tot een succesvol resultaat. Op naar de volgende stap.

 

VolkerRail implementeert een nieuw ERP systeem

Voor VolkerRail heeft Adigis de selectie en de implementatie van het nieuwe ERP systeem begeleid. Na een gedegen ERP selectietraject is VolkerRail gestart met de implementatie van Building Solutions van Centric ter vervanging van hun ERP oplossing Baan IV en nagenoeg alle gekoppelde systemen.
Op planmatige wijze hebben de diverse project- en werkgroepen onder leiding van VolkerRail, Adigis projectmanagement en business consultants gedurende anderhalf jaar stap voor stap toegewerkt naar het in productie nemen van de eerste fase van de implementatie.

CaseVolkerrail

Voor VolkerRail was een nieuw systeem noodzakelijk omdat een correcte uitvoering en bewaking van de projecten voor VolkerRail steeds crucialer wordt, mede door toename van de concurrentie en de prijsdruk. De door VolkerRail gebruikte IT-tools ondersteunden het proces onvoldoende, omdat deze niet voldoende geïntegreerd of verouderd waren. Om de projecten beter te kunnen ondersteunen en bewaken, werd besloten een geïntegreerd projectmanagementsysteem aan te schaffen. Daarnaast realiseerde men zich zeer goed dat een nieuw systeem niet voldoende was maar dat er ook het nodige moest veranderen in de processen en het gedrag van mensen.

VolkerRail en Adigis hebben samen deze implementatie en verandering vormgegeven en tot een succesvol einde of beter gezegd het begin van een nieuwe manier van werken gebracht.

Vragen? Neem contact met ons op!

footer